11 alimente în care este mai multă sare decât ți-ai imaginat

Organismul omenesc are nevoie pe zi de puțină sare – doar 5 g. Iar dacă vorbim de natriul în stare pură atunci – 2,3 g. Știm foarte bine că produsele, cum ar fi: cipsurile, pesmeții condimentați, fast-food-ul, peștele sau carnea afumată, conțin multă sare, de ceea avem tendința să le evităm.

Există însă și o altă serie de produse care par inonfesive, dar care au o cantitate însemnată de Na.

Noi am făcut o listă cu aceste alimente și am indicat procentul de sare pentru 100 g de produs.

Mix de alune

norma1

Deși în alune nu se conține sare, atunci când vine vorba de mixul de fructe confiate și alune, adesea producătorii îl îmbogățesc cu NaCl pentru a-i intensifica gustul și a majora timpul de păstrare.

Pâine de secară

norma2

Acest tip de pâine a nimerit în listă din cauza conținutului sporit de sodă de mâncare, în componența căreia intră 27% de natriu. Trebuie să ții cont că și în alte produse de panificație cu gust nesărat acest element chimic, la fel, se găsește.

Varză murată

norma3

În varza murată, la fel ca și în alte murături sau legume marinate, se găsesc aproximativ 0,7 g de sare.

Fulgi de porumb

norma4

Majoritatea produselor din făină de porumb conțin mult natriu, inclusiv fulgii, în care se găsesc 0,72 de g. Astfel, e destul să consumi 310 g de flugi de porumb la dejun și îți atingi limita de consum pentru această zi.

Olive conservate

norma5

În 100 g de olive sau măsline conservate este mai multă sare decât ți-ai imaginat – între 0,74-1,5 g. Iar în capere, în general, se găsește toată cantitatea de natriu admisibilă pentru o zi, adică 2,3 g.

Crenvuști

norma6

Crenvuștii și alte mezeluri din comerț sunt suprasaturate cu natriu. Astfel, e destul să mănânci 2 crenvuști ca să-ți asiguri jumătatea din norma zilnică admisibilă.

Muștar

norma7

Sarea servește drept conservant natural pentru muștar. Deși muștarul este un produs benefic, trebuie să ai grijă la cantitate, întrucât în ea se conține 1,1 g de natriu. De asemenea, trebuie să fii atent și la alte sosuri din comerț precum ketchup-ul sau maioneza.

Produsele vegetariene de soia

norma8

Cât nu ar fi de straniu, dar multe din produsele de soia care imită carnea, conțin prea mult natriu. De exemplu, în beconul de soia sunt 1,7 g, în crenvuști – 0,89 g, iar în „carnea” de găină 0,7 g.

Cașcaval

norma9

Aici totul depinde de tipul de cașcaval. În unele este mult natriu – parmezan și roquefor (1,8 g), gouda – 0,8 g, cașcavalurile topite – 1,2 g, iar în mozzarella, foarte puțin – 16 mg.

Sosul de soia

norma10

Se consideră că în sosul de soia este inclus tot tabelul lui Mendeleev. El conține aminoacizi, minerale și vitamine foarte prețioase. Pe lângă acestea este și natriu în cantitate de 5,5-6 g, ceea ce permite să fie înlocuit în loc de sare, precum obișnuiesc asiaticii.

Semințele prăjite de floarea soarelui

norma11

În 100 g de semințe prăjite de floarea soarelui se găsesc 6 g de natriu. Însă totul depinde, de cum sunt gătite, cele uscate, de exemplu, conțin doar 9 mg de natriu.

Ia aminte! Dacă îți place mâncarea sărată, nu este obligatoriu să renunți la ea. Trebuie doar să ai grijă ca împreună nu nartriul în organism să nimerească și kaliul, fiindcă aceste 2 elemente se autocompletează.

În kaliu sunt bogate: roșiile, cartofii fierți, pătrunjelul, boboasele, fructele proaspete și confiate, carnea și ceaiul negru.

Sursa