11 șmecherii care te fac să comanzi mai mult la restaurant

Deținătorii de restaurante, pe lângă faptul că au scopul de a te hrăni bine și gustos, trebuie să mai aibă grijă și ca tu să vrei să te întorci. Aceasta este o regulă de marketing care funcționzează în toate cazurile: un client mulțumit aduce alții câțiva noi, unul nemulțumit ți-i reduce în jumătate.

În ceea ce privește afacerea cu mâncare, interesul este ca să se comande cât mai mult, iar pentru aceasta se folosesc unele trucuri inofensive, dar foarte eficiente.

Hai să vedem dacă le-ai observat.

Meniul adaptat pentru fiecare

rest9

Cu siguranță, ai văzut că majoritatea restaurantelor oferă bucate pentru orice gust, buzunar și obiceiuri alimentare: mîncare vegetariană, mâncare pentru cei care sunt la dietă, ceva mai picant și mai prăjit pentru amatorii gusturilor „aprinse”, pentru mai moderni sau pentru mai conservatori, chiar și meniuri speciale pentru copii. Asta se face pentru a acoperi nevoile tututor clienților și ca nimeni să nu iasă din restaurant flămând și nemulțumit.

Fundalul muzical

rest8

S-a demonstrat, că pe fundaluri muzicale oamenii mănâncă mai mult decât fără. Muzica clasică, în special, îl poate determina pe client să cheltuiască cu 10% mai mult decât și-a propus. Aceasta le oferă oamenilor senzația că au un statut social mai înalt și că pot să-și permită mai multe. Există și câteva particularități muzicale în acest sens, de exemplu, melodiile franțuzești ajută la cumpărarea mai spornică a vinurilor, iar melodiile tradiționale irlandeze – la achiziționarea berii.

Majorarea prețului cu 10%

rest7

Studiile arată, că majoritatea clienților nu vor fi deranjați de faptul că prețul pe care intenționau să-l plătească la cafenea va crește cu 7-10%. Iată de ce sosurile sau orice alte adaosuri la bucate nu constituie mai mult de 10% din costul total al mâncării.

Meniul compact

REST10

Un meniu prea complicat îl poate pune în dificultate pe oaspetele cafenelei. Consultantul pe domeniul restaurantelor, Aaron Allen, spune: „Complicând meniul, noi doar îi chinuim pe vizitatori și, astfel pleacă nesatisfăcuți. Ei încep să aibă dubii în privința alegerii făcute, gândindu-se că poate era mai bine să comande altceva.”

De asemenea, oamenii își crează așa impresia că un restaurant nu este capabil să pregătească un volum atât de mare de rețete într-un mod calitativ. Din acest considerent, există tendința de a se crea un meniu cât mai scurt. Varianta ideală – pe o singură foaie.

Chelneri amabili și pozitivi

rest6

Chelnerii cunosc foarte bine că o atitudine corectă față de client îi poate asigura un bacșiș pe măsură. De aceea, aceștia vor încerca să te complimenteze, să facă un comentariu plăcut sau pur și simplu să te întrebe despre cum te simți.

Legenda restaurantului

rest5

Restaurantele care au o legendă arată cât sunt de deosebite și de interesante pentru vizitatori.

De exemplu: într-o cafenea lucrează un patiser la a 5-a generație, care știe un secret de familie în ce privește pregătirea gogoșilor. Într-o altă cafenea, pur și simplu se fac gogoși. Mulți clienți vor fi interesați de gogoșii patiserului cu tradiție, iar gustul li s-ar părea mai bun.

Mai mare și mai mult

rest4

Cred că ai observat, atunci când comanzi o cafea, barista te întreabă imediat: „mare? cu frișcă? sau cu încă ceva?” și îți vine imediat să spui „da”, ți-ar fi incomod parcă să spui că vrei una mică și fără adaosuri. Uneori îți dai seamă că nu trebuia să accepți deja pe urmă.

În general, în cafenele se obișnuiește ca porțiile duble să fie numite „standard”, iar cele medii – „mici”, astfel se obține mai mult venit.

Reputația bucătarului șef

rest3

Orice fel de mâncare este mai bun, dacă este de la bucătarul șef. Este un stereotip de care se folosesc cu iscusință foarte multe restaurante. Unii chiar mai înscenează și episoade în care chiar bucătarul vine și servește mâncarea în locul chelnerului. În acest mod, mâncarea nu poate fi decât magnifică!

Aroma marketing

rest2

Aromele ne influențează destul de puternic subconștientul. Astfel, planul tău de cheltuială poate fi rapid corectat din această cauză.

Bunăoară, mirosul de vanilie și scorțișoară este un foarte bun ademenitor în patiserii; aroma de becon aduce dimineața mulți oaspeți la dejun; levănțica este utilizată pentru relaxarea vizitatorilor și pentru a-i determina să rămână și să comande mai mult.

„Lichidarea” veselei murdare

rest1

Chelnerii obișnuiesc să ia vesela muradă cât mai rapid din fața ta. Se face acest lucru nu doar pentru a nu te lăsa să stai într-un anturaj neplăcut, dar și pentru ca să nu crezi că ai mâncat sau ai băut prea mult, continuând să mai faci comenzi în plus.

Dacă în fața clientului ar sta un munte de veselă murdară sau de exemplu un morman de oase, acesta s-ar opri mai devreme din mâncat.

Chelnerii care manipulează cu restul

Chelnerii au trucurile lor prin care încearcă să obțină mai mult bacșiș. De exemplu, pot să vină foarte greu cu restul, astfel încât tu să nu mai vrei să mai aștepți și să pleci. De asemenea, îți pot aduce ca rest o bancnotă rufoasă sau niște bănuți, ca să nu mai vrei să-i ei.

De menționat, că astfel de șmecherii nu sunt acceptate în restaurantele prestigioase.

Sursa