16 logotipuri renumite despre sensul ascuns al cărora n- ai știut

Suntem obișnuiți cu brandurile, logotipurile acestora. Nu mai atragem atenția la detaliile acestor logotipuri pentru că au devenit o parte din viața noastră, pentru că mereu sunt sub ochii noștri (offffff). Dar orice logotip poartă un mesaj, un îndemn, un cod, care, de altfel, tot este un truc de marketing. Orice detaliu din el, linie, literă, pictură, are o menire și, am zice, devine un talisman pentru viitorul acestor companii.

HYUNDAI

Ai crezut că logotipul conglomeratului coreean este format din litera „H”, prima literă din denumire? Află că litera „H” are altă sursă și altă menire. Ea simbolizează două persoane care își strâng mâna (dintr- o parte- clientul, din alta- reprezentantul companiei).

1

ADIDAS

Denumirea brandului vine de la numele fondatorului Adolf Dassler. Logotipul s-a schimbat de multe ori, dar cele trei linii au fost mereu prezente. La moment aceste trei linii sunt înclinate și formează un triunghi, ca un munte. Este o reprezentare simbolică a obstacolelor pe care trebuie să le depășească toți sportivii.

2

APPLE

Rob Yanov, designerul care a inventat logotipul Apple a povestit că a cumpărat o geantă de mere, le-a pus pe platou și le- a pictat o săptămână. Mușcătura de măr a fost o parte a experimentului, iar din coincidență, cuvântul „bite”(mușcătură din engleză) mai este și termen din domeniul IT.

3

SONY VAIO

Primele două litere formează un val, care simbolizează o undă de semnal, iar ultimele două litere amintesc de 1 și 0- simbolurile semnalului digital.

4

AMAZON

Parcă nimic deosebit, la prima vedere, dar ajută să înțelegi filozofia brandului. Săgeata galbenă amintește de un zâmbet (smile). Asta semnifică că compania vrea să- și vadă clienții satisfăcuți. Săgeata unește literele A cu Z, insinuând că aici se găsește totul, absolut totul „de la A la Z”.

5

BASKIN ROBBINS

Părțile roz ale „BR” formează numărul 31- anume atâtea gusturi a avut înghețata Baskin Robbins, pe parcursul istoriei ei.6

TOYOTA

Mulți văd în acest logotip un cowboy în pălărie stil country. De fapt, logotipul reprezintă, în mod foarte stilizat, urechea unui ac și o ață trecută prin ea. Este o insinuare la trecutul companiei, care la originea sa se ocupa cu ustensile pentru cusut. Dar ma este un secret, anumite părți ale logotipului, privite aparte, formează literele cuvântului „TOYOTA” (priviți cele 6 imagini)

7

CONTINENTAL

Producător de anvelope auto. O anvelopă putem observa în primele două litere, care creează imaginea unei roți în perspectivă.

8

FORMULA 1

Dacă e să privești atent la spațiul alb între „F” și liniile orizontale roșii, vei observa cifra 1. Logotipul redă senzația de viteză.

9

PINTEREST

O combinație de site de bookmarking și un panou virtual, ce permite utilizatorilor inserarea („pin”) unor imagini, video, pe diverse categorii. Priviți litera „P”, anume piciorușul ei ascuțit e stilizat în AC.

10

BEATS

Litera „B” și cercul alb ale logotipului american al companiei de producție audio Beats, are menirea de a înfățișa un om în căști, privit din profil.

11

TOBLERONE

Companie de producție de ciocolată, în orașul Berna. Acest oraș mai este numit „orașul urșilor”. Iată de ce ursul apare în roșu și alb, culorile sunt acelea exact ca pe steagul Elveției (roșu- alb).

12

BMW

Istoria BMW se trage de la aviație, iar compania rămâne fidelă acestui trecut. Mulți cred că centrul logotipului este un șurub cu patru secțiuni, de fapt, este un fragment din steagul Bavariei, el este în carouri.

13

LG

Simbolul de bază al logotipului companiei sud- coreene, LG, este o față stilizată în zâmbet. Menirea acestuia este de a promova intenția producătorului de a menține relații umane cu toți clienții săi.Utilizatorii mai compară acest logotip cu fața unui erou al jocului la calculator, Pac- Man.

14

EVERNOTE

Elefanții au o memorie de invidiat. Anume acesta este motivul optării pentru un astfel de logotip. Colțul urechii este îndoit, exact cum obișnuim să îndoim colțurile foii de hârtie. Îndemnul este că cu notițele Evernote este imposibil să uiți ceva.

15

COCA- COLA

Este anume acea excepție când semnalul ascuns este în realitate o simplă coincidență. În spațiul dintre „O” și „L” putem observa steagul Danemarcei (mie îmi seamănă cu un pai de băut). Producătorul a folosit asta în favoarea sa în timpul unei campanii publicitare în Danemarca.

16