5 feluri de-ai supăra pe cei din jur fără să-ți dai seama

1

Vi s-a întâmplat vreodată ca ptietenii, colegii sau cunoscuții să se supere pe voi și să-și schimbe atitudinea brusc față de dumneavoastră fără vreun motiv anume?

Psihologul David Vong e de părerea că orice atitudine sau schimbarea ei e condiționată de un factor transmis de noi de cele mai multe ori involuntar fără să ne dăm seama de acest lucru.

AdMe.ru a publicat explicațiițe acestui fenomen cotidian oferite de către psihologul David Vong.

5. Tacă taci, e un semn de ignorare.

Mulți dintre voi care nu iubesc atât de mult comunicarea, tăcerea pare a fi varianta ideală, în mod special pentru persoanele introverte.

Psihologul explică această greșeală e cea mai frecventă, dacă nu ați reacționat la o invitație de petrecere, nu ați răspuns unui sms sau ați uitat să urați un la mulți ani, puteți supăra foarte repede pe acel saua cea cineva.

Pentru că mulți consideră o inacțiune sau tăcerea drept ofensă. Explicația logică se învârte în jurul sentimentului de putere. Nereacționând în niciun fel, gest respectiv este interpretat ca o atitudine superioră față de ceilalți.

4. Vă considerați superior celorlalți sau cel puțin așa deduc ceilalți din comportament. 

Se întâmplă des ca între colegi sau cunoscuți în timpul comunicării unul din ei să povestească ce a făcut în weekend, de exemplu. După ce-și spune povestea, cu toate detaliile importante, cum a reușit să impresioneze o fată șa un restaurant de lux, apoi a dus-o cu mașina proprie la o expoziție de renume, iar după au ajuns la o petrecere privată, iar ulterior a ajuns la el acasă. O poveste cu un final fericit, pentru el, însă după această discuție, colegul său și-a schibat brusc atitudinea.

Problema constă în diferența social economică dintre cei doi indivizi, pentru că în orice discuție va fi unul mai chipeș, mai deștept, mai bogat sau mai interesant decât celălalt, ideea e să fii atent la detaliile pe care le zici și modul în care spui povestea, pentru a nu crea o impresie de laudă sau de semeție.

Trebuie să spui daor esențialul și să încerci să o zici în mosul cel mai firesc și modest.

3. Ei cred că le sunteți dator

Dacă vi s-a întâmplat să refuzați un prieten în a-l ajuta cu ceva pentru că aveați un motiv bine întemeiat, de exemplu, nu ați putut să îl ajutați să mute lucrurile pentru că în ziua respectivă erați la muncă, și totuși prietenul se supără pentru că l-ați refuzat.

Problema constă în relația creată. Din păcate, în multe familii se dezvoltă o relație de obligație și datorie, și anume ea consideră că el ar trebui să fie mulțumit pentru că datorită efortului ei, familia lor au ajuns până aici și invers. Se crează o senzație că cineva e dator tot timpul. Acest lucru se întâmplă și între prieteni sau colegi de muncă.

Psihologul ne explică că de fapt la mijloc se află factorul de putere, și anume, se crează o iluzie că acel cineva e dator să facă sau să fie acolo tot timpul.

2. Le irosești timpul

Există multe situații când la locul de muncă trimiți câteva mesaje șefului pentru anumite neclarități, iar el, spontan, devine furios, sau îi faci o surpriză unui prieten și vii la el acasă să stai la un pahar de vorbă, însă el, din motive neclare pentru tine, îți dă de înțeles că ar trebui să pleci.

Problema e una cât se poate de simplă, atât șeful, cât și prietenul sunt foarte ocupați și nu dispun de prea mult timp pentru a-l petrece cu tine. E un lucru cert, uneori e greu de digerat și acceptat, dar din păcate, asta e realitatea. Greșeala pe care mulți o fac e faptul că nu înțeleg de ce au fost refuzați și se consideră ofensați sau ignorați.

Oamenii care au foarte multă treabă au foarte puțin timp, iar cei care au foarte mult timp nu o să-i înțeleagă pe ceilalți niciodată de ce au fost refuzați.

Tocmai din acest motiv, înainte de a judeca pe cineva sau a trage o concluzie despre cineva, mai întâi de toate aflați toate circumstanțele situației.

1. Considerați că totul merge perfect

E cea mai frecventă problemă întâlnită în orice tip de relație, profesională sau personală, și anume când totul merge foarte bine, iar la un moment dat apare o fisură undeva. La locul de muncă, acasă în familie, în relația de cuplu apar lucruri neprevăzute la care nu v-ați gândit vreodată și începeți să vă agitați și să vă puneți întrebări de ce se întâmplă toate aceste lucruri acum când totul mergea atât de bine.

Conflictele de acest fel pot apărea spontan sau pot izbucni de la alte conflicte mai mici acumulate pe parcurs. ȘI în acest timp mereu se va găsi un grup de oameni separat care nu-i va înțelege pe ceilalți de ce se plâng de anumite lucruri neimportante din punctul lor de vedere.

Ideea e să fii atent la detalii tot timpul, uneori nesemnificative pentru tine, dar în același timp foarte importante pentru altcineva, și pentru a aplana posibile conflicte în viitor acest lucru este unul foarte important pentru ca oamenii din jurul să-și păstreze o atitudine bună față de dumneavoastră.