7 metode de-ați stimula activitatea cerebrală

Ți s-a întâmplat vreodată sa intri într-o încăpere și să uiți de ce te-ai dus acolo? Sau să ieși dintr-o ședință și să-ți dai seama că habar n-ai ce s-a vorbit pentru că erai cu mintea complet în alta parte? Sigur ca e frustrant, dar e destul de normal.

Oamenii de stiinta spun ca zonele din creier responsabile cu “gandurile nelegate de indeplinirea sarcinilor” sunt aproape permanent active cand creierul e in repaos sau indeplineste o sarcina care nu necesita concentrare. Din fericire, expertii spun ca e posibil sa canalizezi toata acea energie intelectuala, sa filtrezi tot ce-ti distrage atentia si sa poti indeplini orice sarcina imbunatatindu-ti capacitatea de concentrare.

Suflare.ro îți prezintă 7 metode prin care sa iti recapeti acuitatea intelectuala cand simti ca mintea incepe sa isi piarda concentrarea in momente cand ai nevoie de ea.

1. Organizează-te – Daca ai mai multe lucruri de facut, hotaraste-te de care te apuci mai intai si indeparteaza oricare alte proiecte de pe birou sau de pe ecranul calculatorului. Nu-ti impodobi si personaliza excesiv biroul. Chiar si fotografiile de familie pot fi un pretext ca sa-ti zboare mintea spre alte lucruri, deoarece aceia sunt oamenii pentru care iti faci cele mai multe griji.

2. Participă – Daca visezi cu ochii deschisi in timpul sedintelor, provoaca-te singur gandindu-te la intrebari pe care sa le pui si alaturandu-te in mod activ discutiei.

3. Schimbă decorul – Cand simti ca incepi sa-ti pierzi concentrarea, ridica-te de la birou si fa o plimbare pe-afara sau pana la sala de mese, ca sa dai o pauza creierului. Specialistii spun ca daca nu luam pauze in mod regulat, mai ales atunci cand nu suntem innebuniti dupa jobul nostru, creierul nostru va lua pauze din proprie initiativa.

4. Joaca un joc – Jocurile cu numere si denumiri geografice sunt perfecte pentru excursiile cu masina cu copiii dintr-un motiv foarte intemeiat: jocurile folosesc obiecte la care ar trebui sa fii atent cand conduci. Incearca sa ghicesti ce inseamna literele de pe numerele de inmatriculare ale masinilor din fata ta sau gaseste tu intelesuri amuzante pentru ele.

5. Când citesti – Ti se intampla sa tot recitesti aceeasi pagina din romanul tau? Nu e de vina memoria ta. “Cititul absent” e un fenomen foarte comun si e nevoie de un efort condsiderabil ca sa-l poti controla. Cercetatorii au descoperit ca oamenii se pierd de fapt in ganduri cam 20% din timpul cat citesc. Ochii le urmaresc randurile, insa nu se gandesc la ce citesc.

6. Varsă-ti amarul – Vorbeste despre grijile tale cu un prieten sau o ruda, fie fata in fata, fie la telefon, ca sa iti limpezesti creierul. Las fel de eficient poate fi si sa iti scrii gandurile. Fa o lista cu modalitati prin care ai putea sa abordezi problema ca sa o rezolvi si apoi… vezi-ti de viata!

7. Meditează – Cercetari recente au aratat ca meditatia nu numai ca elimina stresul, dupa cum se stia, dar iti permite sa indepartezi din minte orice iti distrage atentia de la lucrurile pe care le ai de facut. Meditatia antreneaza creierul sa isi indrepte atentia acolo unde vrei tu si sa o pastreze concentrata acolo unde vrei tu.