8 PUNCTE care le putem apăsa pentru a scăpa de dureri și alte probleme de sănătate!

Presopunctura nu implică nimic mai mult decât aplicarea de presiune folosindu-ţi degetele. Atunci când apeşi anumite puncte din organism, reechilibrezi sau eliberezi qi (pronunţat „chi”), o formă subtilă de energie care curge prin corp pe canale care se intersectează asemenea unor şosele. Sau, cel puţin, aceasta este explicaţia oferită de cei care practică medicina tradiţională chineză.

Doctorii occidentali nu sunt încă siguri cum funcţionează presopunctura, deşi studiile recente arată că aceste meridiane energetice chiar există şi degetele fac organismul să elibereze analgezice naturale, cunoscute sub numele de endorfine. Aceşti compuşi calmează durerea musculară şi facilitează circulaţia sângelui, inducând o stare generală de bine.

Iată câteva exemple de situaţii în care presopunctura te-ar putea ajuta!
Lupta cu greaţa

Atunci când stomacul îţi face probleme, ai vrea să îl calmezi cât mai rapid. Din păcate, medicamentele antigreaţă (antiemetice) nu funcţionează întotdeauna şi, în plus, pot da şi ameţeli. Aşa că data viitoare când simţi unul dintre semnele prevestitoare, încearcă să apeşi puternic pe partea interioară a articulaţiei mâinii, între cele două tendoane, la aproximativ două degete distanţă pe antebraţ de locul în care se formează cuta încheieturii. Ţine apăsat până observi că te simţi mai bine!

Calmează entorsele de stres recidivante

Dacă petreci mult timp scriind, lucrând în grădină sau în faţa unei tastaturi de calculator, există şanse mari să suferi de durere şi furnicături la coate şi încheietura mâinii. Presopunctura nu este un remediu universal pentru această problemă (cunoscută ca entorsă de stres recidivantă), dar poate micşora durerea şi este chiar mai eficientă pentru prevenirea acestei afecţiuni. Îndoaie braţul astfel încât palma să fie spre piept şi apoi apăsaţi pe cot timp de un minut sau două.

Învinge simptomele răcelii

Presopunctura ajută în lupta cu răcelile în două moduri diferite. Stimulează sistemul imunitar, sporindu-i capacitatea de a combate virusurile şi, în acelaşi timp, calmează congestia. Întinde mâna peste unul dintre umeri şi apasă locurile sensibile din zona superioară a spatelui. Ţinteşte către un punct dintre coloană şi vârful omoplatului – puncte care ajută la stimularea rezistenţei naturale faţă de infecţii.

Pentru a ameliora congestia nazală, apasă pe colţul intern al fiecărui ochi (chiar lângă nas) şi apoi în punctele unde nările se întâlnesc cu buza superioară. Această tehnică cu patru puncte de presiune ajută şi la calmarea usturimii ochilor!

Ameliorează durerea de cap

Atunci când ai o durere de cap, tendinţa este să freci în zona din jurul ochilor. Nici nu este de mirare. Este una dintre principalele zone de presopunctură prin care se calmează cefaleea şi migrenele.

Pentru a obţine efectul maxim, apasă punctul aflat la un centimetru deasupra fiecărei sprâncene, direct deasupra pupilelor. Nu apăsa însă prea tare pentru că durerea poate fi amplificată!