Parabola despre realizarea dorințelor

La marginea Universului se afla un magazin. Nu mai avea niciun afiș, întrucât a fost de mult spulberat de o fortună, iar noul proprietar nu și-a făcut apariția, pentru că fiecare localnic era conștient de faptul că magazinul vinde dorințe.

 

Asortimentul magazinului era variat, aici puteai să găsești aproape orice: iahturi imense, apartamente, căsătorii, postul de vice-președinte la o multinațională, bani, copii, locul de muncă preferat, trupul ideal, premiu la concurs, mașini luxoase, putere, succes și multe altele.

Fiecare vizitator al magazinului (pentru că erau și cei care nu au pășit pragul magazinului niciodată, în schimb aveau dorințe de acasă) afla în primul rând prețul dorinței sale.

Prețurile erau diferite. De exemplu, locul de muncă preferat costa renunțul la stabilitate și predictibilitate, la libertatea de-ați planifica viitorul propriei vieți, încrederea în propriile forțe și libertatea de alege pasiunea în ceea ce faci.

Puterea costa ceva mai mult: renunțarea la propriile convingeri, abilitatea de a găsi pretutindeni o explicație rațională, abilitatea de a refuza celorlalți, de-ați cunoaște propria valoare, de a te afirma, în ciuda aprobării sau dezabrobării celorlalți.

Unele prețuri erau ciudate – căsătoria puteai să o primești practic gratuit, dar viața fericită costa foarte mult: responsabilitatea personală pentru propria fericire, abilitatea de a primi plăcere de la viață, cunoașterea propriilor dorințe, refuzul de a de modela conform opiniei celorlalți, abilitatea de a aprecia ceea ce ai, conștinetizarea propriilor valori, riscul de a pierde prieteni și cunoștințe.

 

Nu toți cei care au venit la magazin au fost pregătiți să cumpere imediat o dorință. Unii, văzând prețul, s-au întors și au plecat. Alții, analizând o vreme îndelungată se gândeau de unde să facă rost de bani. Cineva se plângea de prețurile ridicate și cerea o reducere de preț.

Au fost și cei care au dat ultimii bani agonisiți pentru a face rost de dorință. Ceilalți cumpărători priveau cu o oarecare invidie pe norocoșii cu dorințe.

Proprietarului magazinului i s-au făcut nenumărate recomandări să scadă prețurile ridicate pentru a crește numărul de cumpărători. Dar el a refuzat tot timpul, pentru că scăzând prețul afecta negativ calitatea dorințelor.

 

Când a fost întrebat dacă nu-i frică să dea faliment, proprietarul a răspuns că oricând se vor găsi curajoși să riște pentru o nouă schimbare în viață, capabili să creadă în propriile forțe și să plătească pentru a-și îndeplini dorințele propruse.

Iar pe ușa magazinului de un veac atârna un afiș pe care scria:,, Dacă dorințele tale nu au fost împlinite – numai pentru că nu au fost achitate”.