,,Placa” – cel mai bun exercițiu pentru un corp de invidiat

Unul dintre cele mai populare și mai eficiente exerciții fizice din lume este și singurul pe care poți să îl faci dacă vrei să îți tonifiezi fiecare mușchi, și anume exercițiul ,,Placa”, ideală pentru tonifierea corpului.

La prima vedere pare un exercițiu simplu, însă după două minute în această poziție s-ar putea sa îți schimbi puțin părerea. Ce este important, e că merită tot efortul, garantat! Dacă îl efectuezi corect vei simți cum fiecare mușchi este activat și cum după o perioada scurtă vei avea un spate ferm, coapse fără celulita, picioare tonifiate și un abdomen plat.

2

Placa este un exercițiu static. Nu trebuie să te miști, trebuie doar sa îți ții corpul în poziția potrivită. Se face în felul următor:

1. Așază-te pe podea cu abdomenul în jos.

2. Îndoaie-ți coatele la 90 de grade și așază-te în poziția culcat pe coate.

3. Sprijină-te doar pe antebrațe și pe vârful degetelor de la picioare.

4. Coatele trebuie sa fie direct sub umeri. Încearcă să nu te miști deloc, încordează-ți mușchii abdominali și nu te relaxa.

Dacă ești începător, e suficient să faci și 10 secunde, nu încercați să stabiliți un record mondial. E important în fiecare zi să măriți timpul efectuării cu câte 10 secunde până la ajungeți la performața a câte 2 minute pe zi.

,,Placa laterală”

E un exercițiu mai complicat recomandat să-l faceți doar după ce reușiți o performanță de minimum 60 de secunde la o placă obișnuită. Ca și structură placa este stabilită doar între 2 puncte de sprijin în loc de 4. Astfel efortul e unul considerabil mai mare.

1. Un cot trebuie să fie amplasat exact sub umăr, picioarele drepte.

2. Mâna liberă e amplasată de-a lungul piciorului exterior.

3. Când sunteți pregătiți încordați mușchii abdominali și ridicați bazinul de pe podea până formați o linie diagonală dreaptă.

4. Mențineți poziția între 30-45 de secunde. Dacă faceți mai puțin de 30 de secunde, exercițiul nu va avea niciun efect asupra corpului.

 

Încearcă să faci placa zilnic pentru câte minute poți, nu e o regulă. Ba chiar e indicat, ca în primele zile să nu forțezi prea tare. În funcție de condiția ta fizica, poți menține între 10 secunde și 2 minute. Apoi, e neapărat necesar să faci o pauza de două minute, după care repeta exercițiul.

Cinci repetiții, cu pauza între ele, sunt suficiente zilnic, pentru a simți cât mai curând o îmbunătățire a condiției fizice, dar și a nivelului de tonifiere a mușchilor.

Atenție: Pentru a executa corect acest exercițiu, acorda o atenție deosebita părții lombare (partea de jos a spatelui). Această porțiune nu trebuie sa fie curbată sau îndreptată în jos în timp ce faci “Placa”. Pentru a reuși să ții partea lombara dreaptă, imaginează-ți în timp ce execuți acest exercițiu că stai cu spatele lipit de un perete.